مهم ترین کاربرد بوته های ذوب
نوشته شده توسط : پارس بوته

شاید تا به حال به این فکر افتاده اید که فرآیند ریخته گری چگونه اجرا شده و فلزات به چه نحوی ذوب می شوند؟ در این جا باید بگوییم که یکی از لوازم پرکاربرد در این صنعت بوته ذوب ریخته گری است که در واقع مخازن و ظروف نسوزی هستند که به جهت انتقال حرارت و ذوب فلزات استفاده می شود.

 

بوته های ذوب از مواد باکیفیتی ساخته شده تا مقاومت حرارتی بالایی ( حدود 3500 درجه ) را داشته باشند و بتوانند تحمل سرد و گرم شدن های مداوم را داشته باشند. همچنین این توانایی را باید داشته باشند که در کوره  های القایی بتوانند انتقال حرارت مطلوب را با کمترین درصد ناخالصی ارائه دهند.

اما مهم ترین کاربرد بوته های ذوب کجاست؟ همان طور که گفته شد بیشتر استفاده از این محصولات در کوره های القایی است که حرارت از طریق دیواره های بوته به مواد خام می رسد. پس نباید به هیچ عنوان از شعله مستقیم در آن استفاده کرد. این بوته ها در ذوب فلزات مختلف زیادی مثل فولاد، آهن، برنج، آلومینیوم و ... کاربرد دارند.

بوته های سیلیکونی  انواع و اقسام مختلفی دارند و براساس نوع طراحی و روش گرمایش طبقه بندی می شوند. شما میتوانید این محصولات را با قیمتی بسیار مناسب و به صورت مستقیم از پارس بوته خریداری کنید. مشتریان عزیز می توانند برای دریافت لیست قیمت با ما در ارتباط باشند





:: برچسب‌ها: بوته گرافیتی , بوته ذوب , بوته ریخته گری ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: